Welkom op het Blog van The HairQueen!

Op deze Blog wil ik jullie op de hoogte houden van alle nieuwe trends, tips, weetjes, aanbiedingen en nog veel meer!
Voor meer informatie kun je ook een kijkje nemen op mijn website: www.theHairQueen.nl

The HairQueen is ook te volgen op Facebook en Twitter:
Like mij op Facebook: www.facebook.com/theHairQueen
Volg mij via Twitter: www.twitter.com/the_HairQueen

zondag 30 september 2012

Vocht, vocht en nog eens vocht...


Haar en vocht in en na de zomer!
De zomer is nu echt voorbij en de herfst is alweer begonnen!! Nu het weer steeds vochtiger wordt krijg ik wel eens te horen dat het haar tijdens de zomervakantie erg goed gezeten heeft, met daarachter aan de vraag: “hoe komt dat eigenlijk?” Nou, dat heeft met luchtvochtigheid te maken.


Het haar is hygroscopisch, oftewel in staat om vocht op te nemen. Als het vochtgehalte op peil is, krijgt het haar meer glans en veerkracht. Maar soms hoor ik ook wel eens “mijn haar zat helemaal niet lekker op vakantie!”. Tja dat heeft dus ook te maken met de luchtvochtigheid, want het haar kan ook vocht verliezen als het te warm word.

Normaal natuurlijk haar heeft 15-20% vocht. Als het minder is, heeft dit negatieve gevolgen voor je kapsel. Het is droger en doffer. Als het meer is, kan het haar wel tot 30% meer vocht opnemen, waardoor het haar zwaar wordt en de volume in laat zakken.

Daarom heb je met vochtig weer sneller pluizig haar, door de luchtvochtigheid zwelt je haar op, waardoor het niet meer strak en glad eruit ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten